Tuesday, March 6, 2012

Bila Diri Disayangi

      Alhamdulillah, tahun 2012 banyak memberi aku erti hidup sebagai manusia yg selalu diuji.Sekurang-kurangnya membuatkan aku ingat pada Nya. Yang paling bermakna bila dapat menghabiskan sisa-sisa hidup sebagai manusia dibumi Allah ini disamping orang yang amat menyayangi dan menyintai diri aku.Tuhan itu maha adil dan maha mengetahui.Segala kesakitan sebelum ini telah berbayar dengan kehadiran insan yg betul² memberi makna dlm hidup ini. Terima kasih sayang sudi menyayangi diri ini tanpa jemu selama berbelas-belas tahun.Sudi menerima diri ini walaupun aku bukan insan sempurna.Sudi menerima diri ini dengan seadanya.Biar apa tanggapan manusia kerana hanya kita tahu apa yg kita mahukan dan segala yg tertulis sudah tersurat.Orang lain tak akan ucapkan terima kasih atas pengorbanan kita.Segala susah senang hanya kita yang lalui dan rasai.Org lain hanya pandai berkata² dan menjatuhkan hukuman wlaupun sebenarnya mereka tidak layak.Ketahuilah wahai manusia² diluar sana.Sesungguhnya aku amat bahagia.......tiada siapa dapat nafikan segala kebenaran.Berpegang pada pepatah.... "Tak hidup dek puji , tak mati dek keji".




Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

No comments:

Post a Comment